Wednesday, February 2, 2011

lONG TIME nO SEE

Assalamualaikum n salam sejahtera..

Hari yang tenang ini aku terasa ingin mengupdatekan blog ku yang telah lama tersadai di biarkan kesepian. Setiap yang perjumpaan pasti diikuti oleh pertemuan.

Kepada yang merindui usah bersusah hati, kepada yang menyesali bangunkan semangat diri, kepada yang disayangi terimalah warkah ku ini..

Dalam setiap perkataan tersembunyi suatu pengertian. Seindah perkataan laungan Azan memanggil kejayaan.

Mengimbau kenangan daku pada hari isnin, bertemankan kudrat ku bersama abang adik dan datukku, kami bersama membaiki jalan yang kian lama kian hancur dimamah kereta. Setelah puas jalan tersebut dihiasi dgn semen pasir dan batu, maka terhasillah ciptaan seni yang mengagumkan dari tapak tanganku ini..

Alangkah sedihya hati ketika melihat awan mula berkepul2 melitupi langit yang disinar mentari. Petanda kecil titisan air mula jatuh ke bumi. Keindahan yg kunikmati hancur diarus air yang mengalir. Terus hilang membawa setiap bahagian semen batu dan pasir. Hujan terus menyelubungi malam yang sepi sunyi.

Sehingga keesokan hari aku begegas bangun melihat jalan jalan di mana keringat ku mengalir dalam memori. Masih banyak lagi usaha yang perlu aku lakukan namun tulang dan sendi sendi sungguh menyakiti badan yang kerdil ini.

Biarlah dahulu buat sementara waktu sebelum tibanya saat saat kecerahan langit yang akan membantu. Tapak tangan ku yg lembut mula menggerutu membuktikan semangat kelakianku.

Kelak aku dan abangku akan menyambungkan usaha yang telah terganggu. Doakanlah semoga langit dan mentari sedia membantu.

Wassalam

0 comments:

Post a Comment